آموزش تحلیل تکنیکال فارکس و ارزهای دیجیتال
منو سایت
شما اینجا هستید

چگونه ارز دیجیتال رایگان بدست آوریم؟

چگونه ارز دیجیتال رایگان بدست آوریم؟

امروزه فناوری های جدیدی وارد عرصه کسب و کارهای گوناگون شده و با تکیه بر آنها هر فردی قادر خواهد بود تا از این کسب و کارها، منبع در آمدی را برای خود ایجاد کند. یکی از این تکنولوژی های نوین، حوزه ارزهای دیجیتال است. حوزه ارزهای دیجیتال دارای شرایط به خصوصی است که مثل دیگر بازارهای مالی، جهت کسب سود در آن نیاز است تا کاربر به نوعی سرمایه گذاری کند.

ولی در حال حاضر راه های دیگری نیز وجود دارد که می توان در بازار رمز ارزها و بدون سرمایه اولیه، به درآمد رسید. در حقیقت راه هایی وجود دارد تا افراد بتوانند به صورت رایگان ارزهای دیجیتال بدست آورند و از این طریق کسب درآمد کنند. در این مطلب قصد داریم به این مسئله بپردازیم که چگونه ارز دیجیتال رایگان بدست آوریم.

چگونه ارز دیجیتال رایگان بدست آوریم؟

همانطور که می دانید علاوه بر استخراج یا خرید ارزهای دیجیتال راه های دیگری نیز برای به دست آوردن کوین ها و توکن ها وجود دارد که بعضی از آنها مجانی هستند. جهت دریافت ارز دیجیتال رایگان از ۲ روش می توان اقدام کرد که روش اول استخراج ارز دیجیتال رایگان از طریق ایردراپ (AirDrop) و روش دوم ثبت نام دریکی از وب سایت های فاست (Faucet) و کسب ارز دیجیتال رایگان از طریق گذراندن وقت در این وب سایت ها است.

بدست آوردن ارز دیجیتال رایگان از راه ایردراپ

به ارسال ارز دیجیتال رایگان به کاربران از طرف توسعه دهندگان آن ارز، ایردراپ گفته می شود.

بعضی وب سایت ها یا شرکت ها به منظور تشویق افراد به استفاده از توکن هایشان، به کاربران مقداری ارز دیجیتال رایگان می دهند و از این طریق کاربران خود را تشویق به خرید یا فعالیت با استفاده از همان توکن ها می کنند. به این روش اصطلاحا ایردراپ (AirDrop) گفته می شود.

به عبارت دیگر به ارسال ارز دیجیتال رایگان از طرف توسعه دهندگان آن ارز یا وب سایت ایردراپ گفته می شود. ایردراپ ها بیشتر مواقع به وسیله استارت آپ های مبتنی بر بلاک چین انجام می شوند تا میزان کاربران آن رمز ارز را افزایش دهند.

در واقع ایردراپ ها راهی برای تبلیغات، جلب توجه و افزایش جامعه کاربران آن ارز است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به نخستین راه کسب رایگان ارزهای دیجیتال، یعنی ایردراپ ها اشاره کنیم.

ایردراپ ها اغلب اوقات توسط استارت آپ های مبتنی بر بلاک چین انجام می شود تا میزان کاربران آن ارز افزایش یابد. در واقع ایردراپ ها راهی برای تبلیغات، جلب توجه و افزایش جامعه کاربران آن ارز است. برخی از مواقع پلتفرم های معاملاتی و همچنین کیف پول ها نیز ایردراپ انجام می دهند و هدف آنها از این کار، حفظ کاربران پیشین خود در پلتفرم و جذب کاربران جدید است. دقت کنید که ایردراپ ها با وب سایت های faucet که در ادامه به آنها می پردازیم تفاوت زیادی در هدف دارد.

انواع ایردراپ ها

ایردراپ ها را می توان به ۲ نوع کلی تقسیم کرد که در ادامه به صورت کامل به هر یک از آن ها خواهیم پرداخت:

  • ایردراپ با اطلاع قبلی

این ایردراپ نیازمند انجام کاری از جانب شماست. استارت آپ های مبتنی بر بلاک چین که به تازگی کار خود را آغاز کرده اند یا در فاز اولیه هستند معمولا این ایردراپ ها را انجام می دهند. در حقیقت آنها با آغاز یک ایردراپ در بازه زمانی بخصوص، فرصت لازم جهت پیوستن کاربران به ایردراپ را می دهند و به این ترتیب بیشتر افراد با معرفی ایردراپ در فضای اینترنت، به تبلیغ و شناساندن پروژه جدید به دیگر افراد کمک می کنند.

  • ایردراپ بدون اطلاع قبلی

در این روش از ایردراپ، شما به عنوان یک کاربر هیچ کاری انجام نخواهید داد. اساسا این ایردراپ ها در بیشتر مواقع به وسیله شرکت هایی که پیش از این کار خود را آغاز کردهاند انجام شده و قابل پیش بینی نیستند. از این رو راهی وجود ندارد که شما قادر باشید تا با اختیار خود آنها را دریافت کنید. به عنوان نمونه یک کیف پول، بدون اطلاع قبلی به کاربران فعلی خود مقداری توکن ارز دیجیتال ارسال می کند.

همچنین، ترویج و تبلیغ ایردراپ ها در اینترنت معمولا به این خاطر است که برای معرفی کننده دارای منفعت است و از بابت پیوستن هر شخص جدید در ایردراپ، مقدار کمی درآمد نیز به معرف می رسد. از آنجایی که هدف ایردراپ ترویج و تبلیغ پروژه جدید است، بسیاری از این ایردراپ ها، افراد را ملزم می کنند تا کارهای کوچکی برای دریافت توکن رایگان انجام دهند.

این کارها شامل چیزهایی مانند لایک کردن صفحه فیسبوک، دنبال کردن در توییتر، پیوستن به کانال تلگرام، مشارکت در انجمن گفتگو، ارسال پست در وب سایت ها و کارهای ریز و درشت دیگر است که اغلب اوقات باعث می شود افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی و وب سایت ها از این ایردراپ آگاه شوند. ایردراپ ها معمولا چند روز یا چند هفته بعد از پایان یافتن ICO به کیف پول افراد شرکت کننده ارسال می گردد.

چرا باید از ایردراپ استفاده کنیم؟

اساسا دلایل بسیاری برای شروع یک ایردراپ از سوی پروژه های بلاک چین و ارزهای دیجیتال جدید وجود دارد که ۳ علت عمده این کار را در ادامه خواهید خواهند:

تبلیغ و ترویج رمز ارزی جدید

با وجود هم همه و شلوغی بازار ارزهای دیجیتال، اگر برای یک ارز دیجیتال بازاریابی و تبلیغ گسترده صورت نگیرد، هیچ توجهی به آن نخواهد شد و بسیاری از افراد حتی از وجود آن بی اطلاع خواهند ماند. همچون دیگر جنبه های حوزه ی دیجیتال، تبلیغات پر سروصدا نیز نقشی پررنگ در اکوسیستم ارزهای دیجیتال ایفا می کند.

در حقیقت به علت وجود افراد زیادی که مشتاق به یافتن پروژه های جدید و جذاب هستند، ایردراپ می تواند راه خوبی جهت جذب این افراد به سمت یک رمز ارز بخصوص باشد. از طرفی کمپین های بازاریابی ایردراپ در شبکه های اجتماعی نیز می تواند توجه بسیاری از افراد را به سمت یک رمز ارز جلب کند. همچنین بازاریابی ویروسی و دهان به دهان شدن نام یک پروژه ارز دیجیتال در میان کاربران نیز می تواند باعث افزایش مشارکت کاربران در آن پروژهی ارز دیجیتال گردد. این کار می تواند رشد بالای یک ارز دیجیتال را به همراه داشته باشد. در حقیقت این همانند چیزی است که در بیت کوین کش شاهد آن بودیم و در آن پروژه نیز توسعه دهندگان آن یک ایردراپ راه اندازی کرده و همه کاربران از آن بهره مند شدند.

جمع آوری یک پایگاه داده لید (Lead Database)

در بازاریابی مفهومی با نام lead وجود دارد و معنای آن، افراد بالقوه و دارای پتانسیل مشتری شدن است. سازمان ها توجه بسیاری به ایجاد دیتابیس لید (دیتابیس افراد بالقوه) میکنند، چرا که می توانند از این راه کمپین های تبلیغاتی خود را پیش برده و حامیان بیشتری پیدا کنند.

از طرفی تیم ها در پروژه های بلاک چین جهت جمع آوری مشخصات مشتریان و کاربران احتمالی بوده و جهت این کار از ایردراپ استفاده می کنند. در واقع آنها در ازای رمز ارز رایگانی که به کاربران ارسال می کنند، مشخصات آنها همچون ایمیل، نام و دیگر مشخصات را به وسیله فرم های آنلاین دریافت می کنند. در نتیجه از این دیتابیس جمع آوری شده بعدا جهت تبلیغ خدمات یا ارز دیجیتال خود استفاده می کنند.

پاداش وفاداری مشتریان

هر از گاهی سرویس های مبتنی بر بلاک چین مانند صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی، کیف پول ها و… تصمیم می گیرند مقداری از درآمدی که کسب کرده اند را به کاربران برگردانند. بنابراین ارسال توکن رایگان به هدف ارج نهادن به مشتریان و کاربران وفادار یک پلتفرم یا سرویس انجام می شود. در واقع این کار باعث افزایش انگیزه کاربران آن پلتفرم شده و باعث می شود به حامی آن پلتفرم تبدیل شوند یا حداقل، مدت بیشتری از آن پلتفرم یا سرویس استفاده کنند.

یکی از این نمونه ایردراپ ها، مربوط به صرافی بایننس است که از اواخر اکتبر تا اواسط نوامبر سال ۲۰۱۷ تصمیم گرفت به والت هر یک از کاربرانی که حداقل سه هزارم بیت کوین در حساب شان دارند و در آن زمان حداقل یک معامله در پلتفرم انجام داده اند، پانصد توکن ترون ارسال کند. کسانی که معادل ۰.۰۰۳ بیت کوین از سایر ارزها را نیز در این پلتفرم داشتند از این ایردراپ نفع بردند.

بدست آوردن ارز دیجیتال رایگان از راه فاست (faucet)

فاست ها سایت هایی هستند که با گرفتن تبلیغات از شرکت ها و نمایش آن تبلیغات به کاربران پول کسب می کنند. در این سایت ها کاربران با دیدن میزان خاصی از تبلیغ، ارز دیجیتال رایگان دریافت می کنند.

فاست (faucet) به وب سایت هایی گفته می شود که مقدار مشخصی ارز دیجیتال را به کاربران خود به صورت رایگان می دهند. از طریق فاست می توانید پس از هرچند ثانیه، اقدام به دریافت بیت کوین یا رمز ارزی دیگر کنید. روش کار این وب سایت ها به این صورت است که در ابتدا کاربران باید در آنها ثبت نام کرده و آدرس کیف پول خود را وارد کنند. سپس وب سایت مورد نظر بر اساس مقدار زمانی که این فرد در وب سایت آن ها می گذراند مقداری ارز دیجیتال به صورت رایگان به آنها پاداش می دهد.

در واقع این وب سایت ها از طریق جذب مخاطبان و بالا بردن میزان بازدید خود به قبول تبلیغات شرکت ها و وبسایت های مختلف می پردازند و از طریق قرار دادن این تبلیغ ها در وبسایت خود درآمد کسب می کنند. هزینه ای که آنها بر اساس هر ۱۰۰۰ بازدید (CPM) کسب می کنند، به مراتب بیشتر از ارز دیجیتال رایگان پرداختی به کاربرانشان است.

در ابتدای ظهور بیت کوین، فاست ها با قصد و نیتی پاک پا به عرصه فعالیت گذاشتند و با پرداخت بیت کوین رایگان سعی داشتند تا مردم را با این پدیده نو ظهور آشنا کنند؛ ولی امروزه فاست ها با جذب تعداد بسیار زیادی از بازدیدکنندگان و تبلیغات بیشمار، به روشی جهت پر کردن جیب صاحبان خود تبدیل شده اند.

با فعالیت در وب سایت فاست به گرداننده وبسایت کمک می کنید تا با تبلیغات و بهره مندی از بازدید شما، کسب درآمد کند. لازم به ذکر است که شاید شما بتوانید از این طریق رمز ارزهای رایگان کسب کنید، ولی بازهم باید مراقب کلاه برداران فعال در این حوزه باشید، چرا که آنها همواره در کمین هستند تا شما را غافلگیر کنند.

برای کسب اطلاعات در مورد سایت های فاست و نحوه کار آنها می توانید سایت فاست چیست؟ را مطالعه کنید.

بهترین وب سایت های کسب رایگان ارز دیجیتال از طریق فاست

در انتهای این مطلب قصد داریم تا به برترین وب سایت هایی که به وسیله آنها می توانید اقدام به کسب رایگان ارزهای دیجیتال کنید بپردازیم.

بهترین وب سایت های فاست بیت کوین

  • Cointiply
  • Bonus Bitcoi
  • Bitcoin Aliens
  • Blockchain Poker

بهترین وب سایت های فاست اتریوم

  • Claim Free Coins
  • AllCoins
  • Fire Faucet

بهترین وب سایت های فاست لایت کوین

  • ClaimlTC
  • Moon Litecoin
  • TreasureBits

بهترین وب سایت های فاست مونرو

  • Monero Faucet
  • Free Monero
  • Express Faucet
  • Claim Free Coins

بهترین وب سایت های فاست دوج کوین

  • free doge coin
  • Moon Dogecoin
  • Allcoins
  • TheCryptoFaucet

سخن پایانی

چند سالی است که بازار ارزهای دیجیتال رونق پیدا کرده و این رونق تا جایی پیش رفته که امروزه توسعه دهندگان فعال در این حوزه با ترغیب کاربران به استفاده از ارزهای دیجیتال خود، مقداری ارز دیجتیال رایگان را در اختیار آن ها قرار می دهند. همان طور که در طول این مطلب خواندید به این روش ایردراپ می گویند.

روش دیگری نیز برای کسب ارز دیجیتال رایگان وجود دارد و آن استفاده از سایت های فاسِت است که با نشان دادن تبلیغات به کاربران، به آنها ارز دیجیتال رایگان می دهند. اگرچه روش های ذکر شده برای کسب رایگان ارز دیجیتال بسیار مناسب هستند ولی همواره باید مواظب روش های کلاهبرداری در این زمینه نیز باشید تا مورد سرقت و حمله هکرها قرار نگیرید.

بهار بهرامی
comment برای درج دیدگاه لطفا وارد شوید