آموزش تحلیل تکنیکال فارکس و ارزهای دیجیتال
منو سایت
شما اینجا هستید

چگونه کیف پول سخت افزاری بخریم؟

چگونه کیف پول سخت افزاری بخریم؟

ارزهای دیجیتال هم مانند پول رایج هر کشور نیازمند یک کیف پول خوب برای نگهداری هستند. خوب بودن یک کیف پول در دنیای واقعی به کیفیت مواد به کار رفته در آن و نوع طراحی اش بستگی دارد. نکته مهم تر این است که صاحب کیف پول چگونه از آن مراقبت کند تا دارایی هایش دزدیده نشوند.

این موضوع تا حدودی در مورد کیف پول های ارز دیجیتال هم صادق است. اینکه یک کیف پول دیجیتال خوب است یا نه به ماهیت فیزیکی یا نرم افزاری بودن آن و همچنین اعتبار سازندگانش بستگی دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا کیف پول های سخت افزاری مناسب ترین گزینه برای نگهداری ارزهای دیجیتال هستند. همچنین روش های تهیه این کیف پول ها را از سایت هایی مثل آمازون برایتان آموزش خواهیم داد.

با ما همراه باشید تا با معرفی یک کیف پول سخت افزاری مطمئن، خیال شما را از بابت سرمایه های دیجیتال تان راحت کنیم.

کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری (Hardware wallet) یک دستگاه دیجیتال است که به منظور محافظت از کلیدهای خصوصی

و ذخیره سازی دارایی های دیجیتال به صورت ذخیره سرد (Cold storage) طراحی شده است.

کیف پول های دیجیتال به دو نوع تقسیم میشوند. نوع اول کیف پول های نرم افزاری هستند که به آنها کیف پول های گرم (Hot Wallet) هم گفته می شود. چنین کیف پول هایی وجود فیزیکی ندارند و بیشتر در قالب یک سایت اینترنتی یا یک اپلیکیشن موبایل فعالیت می کنند.

در طرف دیگر هم کیف پول های سخت افزاری را داریم که به عقیده بسیاری از فعالان این حوزه، امن ترین نوع کیف پول ها هستند. به این کیف پول ها، کیف پول سرد (Cold Wallet) هم میگویند. چنین کیف پول هایی به صورت فیزیکی در اختیار خود شما قرار میگیرند و مسئولیت حفاظت از آن برعهده خودتان است.

همین موضوع باعث می شود که شما دیگر نگران هک شدن و دزدی از سایت ها و کیف پول های نرم افزاری نباشید. در واقع تمام اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به ارزهای دیجیتال شما در داخل همین کیف پول سخت افزاری کوچک ذخیره شده و تا زمانی که از آن به خوبی محافظت کنید، خطری دارایی های شما را تهدید نمی کند.

کیف پول های سخت افزاری انواع و اقسام مختلفی دارند که ممکن است هر کدام برای نگهداری یک نوع ارز دیجیتال مناسب تر از بقیه باشد. در بخش های بعدی ویژگی های یک کیف پول سخت افزاری مطمئن و قابل اعتماد را برایتان شرح می دهیم و میگوییم.

ویژگیهای یک کیف پول سخت افزاری خوب

برای سنجش یک کیف پول سخت افزاری خوب باید به چند شاخص مهم توجه داشته باشیم. اولین نکته این است که حتما از کیف پول های سخت افزاری شناخته شده استفاده کنیم. برای فهمیدن اینکه یک کیف پول معتبر است یا خیر میتوان با یک جستجوی ساده در اینترنت اطلاعات زیادی در مورد آن دریافت کرد. اطلاعاتی از قبیل اینکه شرکت سازنده آن چه کسی است یا چقدر از زمان فعالیت آن می گذرد اهمیت بسیاری دارد.

دومین نکته این است که حتما باید مطمئن شویم کیف پول مورد نظرمان از ارز دیجیتالی که می خواهیم در آن ذخیره کنیم، پشتیبانی می کند. البته بسیاری از کیف پول های شناخته شده از اکثر ارزهای دیجیتال محبوب پشتیبانی می کنند ولی برخی از رمزارزها هم هستند که به تازگی ظهور کرده اند و ممکن است مدل های قدیمی از آن پشتیبانی نکنند.

مورد دیگر رابط کاربری کیف پول سخت افزاری است. برخی از مدل ها صفحه نمایش تمام رنگی و برخی تنها صفحه نمایش تک رنگ و ساده دارند. شاید این تفاوت در ظاهر چندان مهم به نظر نیاید ولی راحتی استفاده از مدل تمام رنگی به هزینه ی اضافه ی آن می ارزد.

همچنین برخی از کیف پول ها به شما اجازه می دهند که خودتان کارمزد تراکنش ها را مشخص کنید. بدین ترتیب تراکنش های شما به دلیل پرداخت کارمزد بیشتر، سریعتر تأیید و پردازش می شوند.

با در نظر گرفتن این شاخص ها، بهترین مکان برای خرید یک کیف پول سخت افزاری مناسب کجاست؟ در بخش بعدی مشخص خواهد شد.

از کجا کیف پول سخت افزاری بخریم؟

حال که اهمیت استفاده از کیف پول های سخت افزاری را درک کردیم و فهمیدیم که کیف پول مورد نظر ما باید چه ویژگی هایی داشته باشد، نوبت به انتخاب یک مکان معتبر برای خرید است.

مانند هر وسیله فیزیکی دیگر، کیف پول های سخت افزاری را میتوان از فروشگاه های معتبر اینترنتی خریداری کرد. برای کسانی که در خارج از ایران زندگی میکنند، شاید بهترین گزینه، مراجعه به سایت سازنده خود آن کیف پول و خرید مستقیم از آنجا باشد. همچنین امکان خرید این کیف پول ها از فروشگاه های اینترنتی بزرگ مثل آمازون و علی بابا نیز وجود دارد.

اما ما ایرانی ها که امکان خرید از سایت های برون مرزی را نداریم، چه کار باید بکنیم؟ خوشبختانه شرکت هایی کار را برای ما آسان کرده اند که در ادامه به طور مفصل در مورد آن توضیح میدهیم.

 

خرید کیف پول سخت افزاری از ترزور

کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor) یکی دیگر از کیف پول های سخت افزاری محبوب به شمار میرود که در چندین مدل عرضه شده است. شما میتوانید با مراجعه به سایت رسمی ترزور مدل های آن را با هم مقایسه کرده و از همانجا یکی را سفارش دهید. البته همانطور که گفتیم، از داخل ایران نمی توانید به صورت مستقیم خرید انجام دهید و یا باید در خارج از کشور خرید و سپس به ایران منتقل کنید یا از آشنایان خود در خارج از کشور بخواهید برایتان تهیه کنند.

مدل معمولی این کیف پول ترزور وان (Trezor One) نام دارد که میتواند بیش از هزار ارز دیجیتال را در خود ذخیره کند. ترزور مدل تی (Trezor Model T) نسخه پیشرفته تر ترزور وان است که علاوه بر تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده ی قبلی، از ارزهای بیشتری مثل ریپل (Ripple)، ایاس (EOS)، مونرو (Monero) و… هم پشتیبانی میکند. تفاوت عمده این دو مدل علاوه بر مدرن تر بودن در این است که مدل تی از کارت حافظه هم پشتیبانی میکند.

 

بهار بهرامی
comment برای درج دیدگاه لطفا وارد شوید